18 Temmuz 2014 Cuma

SİL BAŞTAN

71...85. Kısım 

Vicdansızlar iyi araştırın. Hıçkırık olduğundan olmasın. İç çekmeyin sizde! Oldu başka. Yapanlar düşünsün! Kırık eşya bile eski haline dönemiyor.  Güzel oluyor dediğin ağlamak? Seni daha fazla ekliyor. Ancak insanların kör noktaları vardır. Evet ne oldu ki? Kuyuları, geceleri. Hadi ama buradasın benimle sorun ne? İnsanlar tek kişi olduğu zaman sorun başlar. Arkadaşlık, kardeşlik bir yere kadar. Doğmuyor! Ne? Işığı görmem gerek. Kırmızı gelmiş yine. Belki kişiler aynı şeyi düşünür. Neden? Bıkmıştır olaylardan. Gelecek görmüyordur. Evet şu andan başka yok zaten. Ne oldu tahmin et. Atlattın! Kimi? Kırmızıyı hayır şapşal. Huzur doldum. Kardeşlerim sayesinde. Yazılarımdaki beni mutlu ediyorlar. Herkes huzur dolsun. İyi olsun! Düşmanın var mı senin? Evet! Olmaz mı? Acıyan herkes gibi. Dünya ile barışık olmamı çekemeyenler var. Barışık ve sen? Hayır! Ruhunu göremeyenlerdir onlar. Doğru göreceli halde olsa da. Doğru. Devam etmek için sadece hayata sarılmak gerekir. İşine devam etmek en iyisi. Anlatmak? Okumak? İyidir iyi. Vurmak gibi. Keskin olur onlarda. Ferahlık verir insana. Huzur dolar insan. Kendini unutur insan. Başka hayatlar okur. Bazı olaylar kendi hayatında da olur. Kurgular değişiktir ama olaylar aynı. Kaderleri bazı noktalarda birleşir. insanların hayatı. Olduk olmadık yerlerde. Fark etmediğin zamanlarda. ''Belki'' ile başlayan cümleyi söyleyebilir ruhum. Kalbim ağlamıyor. Ruhum kırılsa bile artık gülüyor. Kalemim zehrini atıyor artık ruhumun. Hayat bana gülmese de ben ona gülüyorum. Boş zaman? Tatilde bile durumlar izin vermiyor. Belki çalışıyorsun. Belki! Zaman aksa bile seni harcıyor. Ömür bitiyor. Ömür dediğin bir gündür. O da bu gündür demişler. Doğru! Tek, karşılık beklemek zordur. Neden? ''Olaylar yüzünden'' desem. Olur! Yerindedir. İşinde, okulunda, eyleminde. Çalışarak zamanı unutmak kolaylaşır. Daha hızlı geçer her şey. Olacak kaderin elinde. Gelecek senin için planlanmış. Yollar arada bir değişir. Neden oldu melek olmasaydım? Kelebek olsaydım? Üç gün? Altı ay? Üç yıl? ''Yaşasın'' derdi ruhum. Bilinmez olan tek şey yaptıklarının karşılığı bu dünyada verilecek mi? Karşılık arar insan. Manevi ya da maddi. Burada maddi daha önemli galiba. Benim için olsaydı neye yarardı. Hiç bir şeye! Mantığım gerçekleri kabul etmiyormuş. Suçsuzum ben. Resmi olarak hastanede yaşayan biri. On sene içinde. Değişik zamanlarda orayı evi sanan.Birileri vardır. O yüzden tıp okumak isteyen. Biri bile olsa. Hayat benimdir Benzen olaylar hem sevindirir. Hem hüzünlendirir. Ölüm şekli farklıdır. Hayatı aynıdır insanların. Son ver artık. Kimse mutsuz değildir. Kaybolmuştur sadece. Zamanın içinde. Tek mi? Hayır! Ailesi, arkadaşları, dostları. İkizi altmış yaşında bile gelir. Kal, mavilik için kal! Yıpratma! Yakma kendini. Karakter ben ya da sen olsa ne gerek var. Kiraz yanaklı utangaç olma lütfen! Kırmızı! Kadın ol bir anda. Bayma! Fasulye gibi cılız kırılgan olma! Yeter. İrmik, ırmak gibi tatlı ol! Utangaç değilim! Yazarak her şeyi anlatıyor hemde rahatlıyorum.  İsteyen okusun okunmasın fark etmez. Tılsım dedim ama bir saat sonra değiştirdim değil mi? Gün yirmi dört saattir. Bana on iki saat fark eder! Kapatırken anladım. Hayat bu sonuçta. Zaman bağırır sana. O zaman yenilersin sende. Olur yeni bir seri daha başlar anında. Adı ne? Kelam; imkansız olayları konu alacak.Daha sonra kitap olacak. Ama; neyse. Başlayalım bakalım! Canlılar için yok olmak kadar var olmakta imkansızdır. Ölümü kabullenemez insan. Onun için yaşamakta imkansızdır. Fakat sonsuza kadar yaşamakta imkânsızdır. Olur ya maddi olarak kendini tatmin ederse, mutlu olur. Delirir! Ama huzurlu olamaz. Zenginlik maddi olduğu kadar manevidir. O sebeple paranı korumalısın kendin için. İşin olmalı! Bu sırada hayat seni yutabilir. Yutmaması için eğitimin olmalı. Kendini geliştirmelisin. Boş zaman mı? Belki olabilir. O anlarda sadece mutlu olacağın şeyleri yap. Aile kurmayı unutma. İkizini bulman zor değildir! Zaman alır. Oyalar yalnızca seni. Şefkat duygusu o zaman ruhuna tohumlarını atar. Baba ya da anne olduğunda onların yaşamı senin elinde değil. Ama zamanlarını planlayabilirsin. Bir bakmışsın altmış ya da yetmiş yaşındasın. O an emek verdiğim zaman için ‘’ayrılmak istemiyorum’’ dersin. İmkânsızdır bu! Diğer dünya hesap sormaz. Suçlamaz korkma! Hayatını iyi olarak geçirdiysen inan. Sakin ol! Nasılsa cennet senin olur. Yaşadıklarının hediyesini alırsın. 

Kara İnci 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder