19 Temmuz 2014 Cumartesi

LACİVERT


42...50. Kısım

Ne kadar değişik bir duygu sevmek? Bir gün gelecek hayat bitecek. O güne kadar her şeye hazır olmalısın. Değişime, kişilere olaylara, duygulara, davranışlara. Kişilere? Yeni kişiler mi? Evet! Hayat bu. Tanrı seni sınar bu olgularla. Becerirsen dayanırsan hak edersin. İyi insan olursun. Sınavdan geçmek. Çünkü sonuçlarını göremezsin. Sınavının maddi sonuçları yoktur. Manevidir. Soyuttur. Yeni kişiler mi? İkiz mi? Belki bilinmez! Seversin. Yola baş koyarsın. Zamanın değişir bir şekilde. Söz verirsin. Nişan ile bu benim dersin. Evlenirsin. İkizini buldun mu? Belki! Zamanın değişir yenileşir. Hayat bu sonuçta. Güzelde çirkinde olayların içinde! Kişilerin içinde. Kim derdi ki; alt üst olan yaşamlar. Ne için? Neden diye sorulmaz? Kim derdi ki; sonun başlangıcı yoktur. Kendin alır gidersin. Kanarsın monoton zamanında. Yer ayarlama. Resmi işlem mi yapmak gerek? Hayır değerlerini bilmek yeterli değil mi? Saat doluyor demek bile faydasız. Bir bakmışsın. Evlenmiş, çocuğuna senin adını vermiş. Bunlar hep romanlarda olur korkma! Kim bilir vardır? ‘’Senin adını, sevdiklerine veren’’. Seni unutamayan. Renk: Tozlu sayfalarız demişti. Belki kayıp, belki eksik! Ama sayfayız kaybolmaya yüz tutmuş sayfalar. Haklıydı! Kayıp giden sayfa olduk. Hayat üzüntü ile geçmez. Tamam, ama eğlence var mı ki? Varmış; ayrılığın yanında birleşme. ‘’Ölümün yanında yaşam’’. Görmek, beğenmek. Gelecek kurmak. Adetlerini yaşatmak. Hepsi zamanını değiştirmek ve geçiştirmek içinmiş. Hayatın içinde kaybolmamaya çalışmak içinmiş. Değerli olan ruhun, sensin. Değerli! Tüm canlıları senin için yaratmış Allah. Esneklik? Her duygu esnek midir? Ya da davranış? Ya olaylar. Hiç biri değildir. Ama zamana uyum sağlarlar. Gül zarif sade güzel bir çiçektir. Ama dikenleri vardır. Kimsenin kendisine zarar vermesini engeller. Ya da öyle sanmaya devam eder. Kendinden çok karşısındaki kişiye zarar verir. Duvarları dikenleridir. Ama suya muhtaçtır. Tek suya zarar veremez. İhtiyacı olduğu için. ‘’Mesela, gülmekte öyle’’. Gül ki; tozpembe gör zamanını.  Biraz unut olayları. Çare olarak insanları mutlu et. Maske tak, madalyonunu kullan. Gelişir misin? Gelişmez, geçiştirirsin. Değişir misin? ‘’Belki; kişilerle birlikte’’. Bazen ile başla seviyorsan dedi ses. Haklı, seviyorum. Bazen tükeniyor olaylarım. Değişmek için, gelişmek için. Monoton yaşamda duruyorum izliyorum. Ama bazen sevdiklerimle mutlu olduğum aklıma geliyor. Onlara sarıyorum. Sıkıyorum, üzüyorum, kızdırıyorum. Ancak yanımdalar. 

Kara İnci

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder